TLV logotyp

Handläggning

Vår handläggningstid varierar beroende på vad en ansökan avser. Som högst är den 180 dagar men vanligtvis blir den kortare.

Nedan finner du handläggningstider för våra vanligaste ärenden.

Nya förbrukningsartiklar

Vi meddelar beslut om pris och subvention senast 180 dagar från det att en komplett ansökan om att en förbrukningsartikel ska ingå i högkostnadsskyddet har kommit in.

Tidsgränserna ovan gäller för ansökningar om pris och subvention för:

  • nya förbrukningsartiklar (ny basfunktion)
  • nya förpackningar av sedan tidigare subventionerade förbrukningsartiklar (befintlig basfunktion)

Så handlägger vi prisändringar

Vi handlägger och meddelar beslut om ansökningar om prishöjningar av ett tidigare fastställt försäljningspris inom 90 dagar från det att en komplett ansökan kommit oss tillhanda. Om vi beslutar att sänka ett tidigare fastställt försäljningspris meddelar vi beslutet snarast möjligt.

Publicerad 27 december 2016
Uppdaterad 04 januari 2018

Öppettider

Måndag- fredag
09:00 - 16:00.

Växel: 09:00 -16:00.
Registratur:  09:00 -15:00.

 

Kontakt

Telefon växel: 08 - 568 420 50

Fax:
08 568 420 99


E-post: registrator@tlv.se

Besöksadress
Fleminggatan 18
112 26 Stockholm


Postadress
TLV
Box 225 20
104 22 Stockholm

Fakturaadress:
TLV
FE 909
838 74 Frösön


Organisationsnummer:
202 100 - 5364

 

Följ TLV