Ansök om pris och subvention
Här hittar du ansökningshandlingar och får information om hur du ansöker om subvention, pris eller prisändringar för ett läkemedel.
OBS!
240223
Nu fungerar e-ansökan via TLV:s hemsida igen.
Inom kort kommer alla som har behörighet att använda e-ansökan få ut ett nytt lösenord via mejl.
Om ni inte har fått ett nytt lösenord senast måndag lunch, kontakta Evrys servicedesk. Detsamma gäller om du har fått ett lösenord men inte lyckas komma in i e-ansökan.
Vi vill uppmana alla företag att när ni skickar in e-ansökningar, avvakta en liten stund mellan era olika ansökningar. Det ställer till problem om flera ansökningar kommer in från samma person under samma minut.
E-ansökan kan behöva en omstart varje morgon. Det är därför bra om ni avvaktar till efter nio på morgonen innan ni skickar in ansökningarna.
Precis som tidigare går det även bra att skicka in manuella ansökningar till registrator@tlv.se
Ansökan på pappersblankett Pdf, 377 kB.
Handbok för företag vid ansökan om subvention och pris för läkemedel Pdf, 682 kB.
E-ansökan
Få tillgång till e-ansökan
För att få tillgång till e-ansökan måste du först fylla i och skicka in blanketten "Blankett fullmakt och behörighet e-ansökan" nedan till registrator@tlv.se
I e-ansökan :
- kan du snabbt och säkert fylla i och återanvända till din ansökan genomföra en e-ansökan via länken starta e-ansökan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
- kan du använda tjänsten för alla typer av subvention utom tillfällig subvention, som du måste använda pappersblankett för.
- behövs ingen utrustning för att använda e-ansökan, du behöver bara ett användarnamn, lösenord samt ett mobilnummer.
E-beslut
Du som använder e-ansökan får vissa av våra beslut elektroniskt. Vi skickar beslutsbrev för prishöjning till och med tak, prissänkning och utträde digitalt via e-post. Besluten går dessutom att söka fram via en e-tjänst som kallas "Våra ärenden".
Vill du veta mer om e-beslut kan du ladda vår lathund om e-beslut.
Ansök med pappersblankett
Pappersblanketten kan du fylla i på skärmen men den måste undertecknas för hand innan du skickar in den till oss.
Viktigt vid ansökan om prisändringar
Om du vill vara säker på att dina prishöjningar och prissänkningar kommer med i vår nästa prislista ber vi dig att skicka in ansökan i god tid.
Kom också ihåg att ansökan om höjningar och sänkningar av pris inte ska göras på samma pappersblankett utan var för sig på separata pappersblanketter.
Innan du skickar in din ansökan
En ansökan måste innehålla alla nödvändiga dokument och handlingar för att vi ska kunna behandla den.
1, Ifylld blankett
2, Fullmakter för alla företagsrepresentanter
Vi behöver ha en fullmakt för varje person som företräder sitt företag gentemot oss. I annat fall anses inte ansökan komplett.
3, Ange NPLpackID
Kom ihåg att ange NPLpackID i din ansökan. Den behöver vi för att handlägga ärendet i TLV:s system.
Sidinformation
- Senast uppdaterad
- 6 mars 2024